tirsdag 22. mai 2012

Til Knerten fra tante

 Nok et sett til en liten skatt.
Fasongen på disse jakkene 
gjør at de kan brukes veldig lenge, 
noe som jo er praktisk
ettersom babyer vokser fort;)


Ribbestrikkede bukser er helt genialt.
Jeg har brukt dem til alt:
under dressen om vinteren, 
under regntøyet,
som vår - og høstbukse, 
utenpå pyjamasen når du skal hjem og putte ungene i seng,
under kjoler og skjørt til jentene.
Skulle jammen hatt noen til meg selv;)
Flaks at jeg har overvunnet strømpepinneskrekken min:)

Jeg ble så sjarmert av den søte knappen
at den bare måtte få bli med.
Kjekt å få strikke til tantebarn:)

Info:
Jakke: garn alpakka/silke 
Mønster: drops nr 1 i hefte 20

Bukse: garn drops baby merino
Mønster: pickles morosett ribbet tigths

2 kommentarer:

  1. Øvelse gjør mester, vet du, det gjelder også for strømpepinnestrikking.
    Heldige Knerten som får sånn fin jakke. Kanskje grandtante skulle komplettere med en guttelue?

    SvarSlett
  2. Herlig tantesett! Og den knappen var prikken over i'en! hvor kommer den i fra? kunne tenkt meg et par sånne selv! (0:

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen:)